Kick-Start (Photoshop)

Assalamualaikum,

Ok, post kali ni, aku nak tunjuk dekat korang semua something.

Sebelum anda baca post aku ni, aku nak tanya soalan.

Adakah anda berminat edit gambar?

Adakah anda suka akan warna?

Adakah anda rasa anda begitu kreatif?

Adakah anda berminat sangat untuk menceburi bidang editing gambar?

Adakah anda buntu macam mana nak edit gambar dan sebagainya?

Kalau jawapan semua "ya" teruskan membaca. kalau "tak" mohon pergi post lain. wakakakakak. takdelah, aku terfikir yang apa kata aku kongsikan sedikit ilmu "photoshop" dekat blog aku ni.

AKU BUKANLAH SEORANG PROFESIONAL MENGENAI BIDANG EDITING INI.

Sebenarnya aku mula berjinak jinak edit gambar ni waktu form 1. suka lah edit gambar, main dengan warna ni.tapi aku tak tau mcm mana nak kembangkan "passion" aku ni.

So, tahun berganti tahun. akhir tahun form 3, baru aku mula kenal "photoshop" ni. mula2 bukak pening tahap gaban wa cakap sama lu!. pening weh. tak tau apa apa. tetapi dgn bantuan Mr Google dan Mrs Youtube aku belajar satu persatu.

Naik form 4 pulak aku ditugaskan untuk menjadi Penolong Ketua Editor untuk majalah sekolah aku. LAGILAH banyak belajar alhamdulillah :) kenangan manis.

"team PESAKA SMSTJ 2013"

ok abaikan. so photoshop yg aku pakai cs4 dan cs5. *sorry cs6 aku belum dpt lagi. kalau yg ada tu minta tolong bagi link :)

so dekat sini aku bagi link untuk siapa yg agak2 nak "kick-start" untuk mengedit gambar.

Oh oh, aku tutorial mcm biasa je sebab aku pun beginner. cikgu aku selalu pesan kalau kita mengajar kita akan dpt 2 kali ganda lagi. so yeah aku nak tingkatkan ilmu aku .


Hasil hasil aku yg tak seberapa ni 

Ni waktu form 1, sumpah hodoh, lawak semua ada. pakai picnik. sekarang dah tutup dah :/



Lepas tu dah mula nak edit bagi ada quotes. bhahahaha. serious tak ada kerja. 


Classmate. aku buat ni nak bagi kat sir time akhir tahun. siap frame weh!. :D

Ni untuk hari guru tahun ni. serious aku puas lepas habis buat benda ni. .



 mula nak try buat collage. :)



 Ni untuk banner batch waktu SPM. seriously thanks to amok and her family for supporting banner ni. BESAR GEDABAK wa cakap sama lu. thanks again mok!

ni final haritu, sombib mintak aku buat. :)


okay so. on the next post baru aku mulakan tutorial. basic basic je, sbb aku pun dlm proses nak belajar. 
arigatou'.

Link. Photoshop cs5

http://www.mediafire.com/download/9pv77zmncz6ld0d/PhotoshopCS5.rar

* kalau tak boleh, bolehah search di youtube. banyak sebenarnya :)

1 comments:

  1. just wanna share.. aku tau kau berminat dgn graphic nie... http://www.fizgraphic.com/p/tutorial.html (marie)

    ReplyDelete